17 Aralık 2007 Pazartesi

SÜRPRİZLİ KREMALI YAŞPASTA



http://oktayusta.blogcu.com/ sayfası takip ettiğim sayfalardandır. Oktay Usta'nın canlı canlı programını seyretmek daha keyifli olsa da her zaman seyretme imkanım olmuyor. Kaçırdığım bölümleri internet sayfasından takip ediyorum. İşte, öyle bir zamanda SÜRPRİZLİ KREMALI YAŞPASTA tarifi ilgimi çekti, hemen labne peyniri alıp denedim. Yapılışı çok kolay, tadı da nefis... Ben ustanın tarifine birkaç değişiklik yaptım: Bitter çikolata yerine kakaolu cream-ole kullandım, fakat cream-ole yi yaparken daha akıcı olsun diye sütünü biraz daha fazla ilave ettim. Pastanın üzerine cream-ole yi döktükten sonra kekin içini boşalttığımda çıkan kek kırıklarını serptim, köstebek pastaya benzedi :) Ben tarifte Oktay Usta'nın orijinal tarifini vereceğim, isterseniz siz de benim yaptığım gibi yapabilirsiniz.

Malzemeler
- 3 yumurta
- 1 su b. esmer şeker
- 1 su b. sıvıyağ
- 1 su b. süt
- 2 çorba k. kakao
- 1 p. kabartma tozu
- 2,5 su b. un
Kreması için:
- 3 su b. süt
- 1 su b. tozşeker
- 3 çorba k. un
- 1 p. labne peynir
- 1 p. vanilya
Üzeri için:
- 50 gr.bitter çikolata
- Hindistan cevizi

Yapılışı
Keki için karıştırma kabına 3 adet yumurtayı kırın. Üzerine 1 su bardağı esmer toz şekeri ilave edip mikserle çırpın. Üzerine 1 su bardağı sıvıyağ1 su bardağı süt ve 2 çorba kaşığı kakao ekleyip tekrar çırpın. Üzerine 2.5 su bardağı un ve 1 paket kabartma tozu ekleyerek karıştırın. Karışımı kek kalıbına boşaltın. Önceden sıtılmış 170 derecelik fırında pişirin. Kreması için tencerye 3 su bardağı sütü alın. Üzerine 1 su bardağı toz şeker, 3 çorba kaşığı un1paket vanilya ekleyip karıştırarak pişirin. Krema soğuduktan sonra üzerine 1 paket labne peynirini ilave edin. Kek piştikten sonra üst kapak kısmını kesin. Kekin içini boşaltın ve içine kermayı boşaltın. Üzerine tekrar kestiğniz kapağı kapatın. Servis tabağına ters çevirin. Üzerine eritilmiş bitter çikolata ekleyin. Üzerine hindistan cevizi serperek servis edin.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker