17 Ocak 2008 Perşembe

ETLİ KEREVİZ YEMEĞİ


Hamsi buğlamada da bahsettiğim gibi oğlum sayesinde çok da olmasa da "Ben onu yemem." dediğimiz yemekleri yemeye başladık. İşte onlardan biri daha; kereviz. Birçok kişi kerevizin kokusundan şikayetçi, oysa hiş de kokmuyor yemeğinde. Özellikle, hoşa gitmeyen bu kokudan kurtulmak için kerevizleri doğradıktan sonra bir müddet limonlu suda bekletmek gerekiyor. Kerevizlerin kabuğunu soyarken de dikkat edilmesi gereken bir nokta varki, diğer sebzelerden farklı olarak kerevizin kabuğu çok kalın olduğu için kalınca soymak lazım. Gelelim yemeğine;

Malzemeler:
- Orta boy 1 tane kereviz
- Yarım kg'dan az haşlanmış et
- 1 tane patates
- 2 adet havuç
- 1 tane soğan
- 1 çay bardağı sıvıyağ
- 1lt et suyu
- Tuz, karabiber.

Yapılışı:
Yaklaşık 2 kg kemikli eti çıkarıp buzluktan 5 lt su ile haşladım. Etini kemiğinden ayırıp suyun içinde kemik kırığı varsa diye suyunu süzerek bir kaba boşalttım.
Sıvıyağı tencereye alıp doğranmış soğanla kavurdum. Soğanlar pembeleştikten sonra, küp doğranmış patates ile halka doğranmış havuçları da ilave edip kavurmaya devam ettim. Doğrayıp limonlu suda beklettiğim kerevizleri de iyice yıkayıp tencereye ilave ettim, tüm malzemeyi biraz daha kavurdum. Haşlanmış etimin bir kısmını (yarım kg'dan az) tencereye atıp şöyle bir çevirip üzerine et suyumdan 1 lt ilave ettim. Sadece et suyu ile ağır olur diye 2 su bardağı kadar sıcak su kattım. Tuzunu da ilave edip sebzeler pişene kadar pişirdim. Birçok kişi, özellikle erkekler, bu yemeğin kereviz yemeği olduğunu anlamıyor bile, kokusu yok, rengi de beyaz, patates zannediliyor :)
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker