7 Ocak 2008 Pazartesi

KREVİÇ (Kerebiç)

Geçen sene her hafta gazeteler çeşit çeşit yemek, pasta... dergileri veriyorlardı. Ben de hemen hemen hepsini alarak tarif defterimi şişirdim. İşte o tariflerden biri: Kreviç. Kilis yöresine ait bir kurabiye. Şekil oluşturabilmek için bir kalıbı var. Ben de bu kalıptan olmadığı için çatalla şekil verdim.

Malzemeler:
- 2 yumurta,
- 250 gr oda ısısında yumuşamış margarin,
- 1 kahve fincanı sıvıyağ,
- 1 çay bardağı pudra şekeri,
- 1 paket vanilya,
- 1 paket kabartma tozu,
- Aldigi kadar un (Kulak memesi kıvamında olacak kadar)

İç malzemesi için:
- 1 su bardağı dövülmüş ceviz ,
- 1 tatlı kaşığı tarcin,
- Yarım su bardağı toz seker.

Yapılışı:
Malzemeler karıştırılarak yoğurulur. İç malzemelerin tümü bir kapta güzelce karıştırılır. Yoğurulan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak içli köfte gibi oyulur. İçerisine iç malzeme koyulur ve yuvarlanarak yuvarlak kurabiye şekli alması sağlanır. Üzerine çatalla şekil verilerek tepsiye dizilir. 180 derece fırında pişirilir. İlk sıcaklığını attıktan sonra kurabiyelerin üzerine pudra şekeri serpilir.
Afiyet olsun...

4 yorum:

Betül dedi ki...

Merhabalar Betül Hanım
Yorumunuzu okuyup, hemen listeme ekledim, ne güzel bir adaş arkadaşım daha oldu.

Takılarınız, yemekleriniz her biri birbirinden güzel ellerinize sağlık, ne marifetli olduğunuz hemen anlaşılıyor. Yoksa yukarıdaki banneride mi siz yaptınız ?
Siz de beni arkadaş listenize eklerseniz sevinirim, sevgiler........

Betül dedi ki...

Betül hanım hoşgeldiniz, ziyaretiniz beni çok memnun etti, iltifatlarınız için de çok teşekkür ederim. evet bannerı ben yapmıştım ama web sayfamın dizaynını değiştirim umarım beğenilir.
ayrıca, listeye eklediğiniz için teşekkür ederim. en yakın zamanda arkadaş listesi oluşturup sizleri eklemeyi düşünüyorum, iyi günler

Saliha dedi ki...

betul merhaba:) yorumunu okuyunca hemen geldım ama ıyıkıde gelmısım:) kurabıyen harıka..bende denemıstım cok lezız oluyor ellerıne saglık..ama ılgımı ceken bır sey daha varki örgüüüüüüüüüüüü...fularlara bayıldım özellikle içiçe geçen ve en alttakı lahana dedıklerı:)...iç içe geçeni acık tarıf edermısınız?yanı ıkı tane yanyan koymussunuzya o sekıldemı olcak yoksa tek sıra içiçemı olacak:)denemek ıstıyorumda...
sevgılerımle...

Betül dedi ki...

Saliha hanım güzel yorumlarınız beni çok memnun etti,öğretmenim haftaiçi çalıştığım için haftasonu çok yoğun oluyorum,ev işleri-çocuk vb....:)size pazartesi günü o fuların yapılışını anlatacağım.çok teşekkür ederim...

Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker