16 Ocak 2008 Çarşamba

KIYMALI TARHANA ÇORBASI


Her derde devadır tarhana çorbası. Hasta olan varsa, hava oldukça soğuksa, boğazları ağrıyan varsa sıcacık tarhana çorbası iyi gelir. Türk mutfağının vazgeçilmezlerinden olan tarhana çorbasını pişirmek ne kadar kolaysa, yazdan tarhanayı elde etmek de bir o kadar zahmetli... Kışın soğuk havalarda sıcacık tarhana içebilmek için yazın kavurucu sıcaklarında da tarhana yapmanın başına geçmek lazım. Domates, kırmızı biber, yoğurt, un... tarhananın ana malzemelerindendir. Ama, yöresel farklılıklar gösterebiliyor malzemeler; kimi yerde soğan da koyulurmuş içine...
Ama annelerim sağolsun yazdan tarhanayı yapıp bana hazır verdiler, kışın pişirip sıcak sıcak içelim diye:) Lezzetli olan tarhana çorbasının kıyma ile daha lezzetli, besin değerinin daha yüksek olacağını düşündüm ve kıymalı yaptım bu sefer.
Malzemeler:
-50 gr kıyma
- 2 yemek kaşığı sıvıyağ
- 4 veya 5 yemek kaşığı tarhana
- 1 lt soğuk su (su miktarı tarhananıza göre değişebilir.)
- 1 diş sarmısak
- Tuz
Yapılışı:
Sıvıyağ ile kıymayı kavurun. Üzerine 1 lt soğuk suyu ilave edin. Bir kapta tarhananızı 1 bardak soğuk su ile iyice ezin ve ezdikten sonra tencereye ilave edin. Bu sırada, bir yandan da karıştırmayı unutmayın. Tuzunu da ilave edip tarhana çorbanızı kıvamı gelene kadar pişirin. Sarmısağını da ilave edip biraz daha kaynatın. Bizim tarhanamız elde edilirken yeterli derecede domates ve kırmızı biber ilav edildiği için ben çorbaya salça veya toz kırmızı biber koymuyorum.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker