16 Ocak 2008 Çarşamba

HAMSİ BUĞLAMA


Beslenme ve sağlık açısından en yararlı yiyeceklerin başında balık geliyor. Uzmanlar, haftada birkaç defa balık yenmesi gerektiğini söylüyor. Aslında, özellikle hamsi, fiyatı da oldukça uygun güzel bir besin kaynağı. Ayrıca, balık yemeklerini yapmak oldukça da basit.
Balığın bir besin maddesi olarak bu kadar artılarının olması bir yana itiraf etmeliyim ki, balık yemekleri hiç de benim ilgimi çekmiyor. Yanlış anlaşılmasın yemeği yapması değil hoşuma gitmeyen yemesi:) Ama, özellikle de oğlum için yemekten hoşlanmasak da birçok besini, sebzeyi yemeğe alıştırdık kendimizi, hemen bir örnek vereyim; KEREVİZ. Artık, balığa da alışmalıyım dedim ve oğlumun da yiyeceğini göz önünde bulundurarak hamsiyi kızartmayı değil fırına vermeyi tercih ettim.
Malzemeler:
- Yarım kg hamsi
- 2 orta boy soğan
- Yarım demet maydanoz
- 1 tane limonun suyu
- 3 yemek kaşığı sıvıyağ
- Tuz, karabiber
Yapılışı:
Hamsileri güzelce yıkayıp temizledikten sonra derin bir kaba aldım. Üzerine limon suyunu, sıvıyağı, irice doğradığım maydanozu, tuz ve karabiberi ilave edip hepsini harmanladım. Fının tepsime yağlı kağıt yerleştirip üzerine harmanladığım balıkları üst üste gelmeyecek şekilde dizdim. Son olarak, üzerlerine halka halka doğradığım soğanları da yerleştirip 180 derecelik fırında balıklar pişene kadar pişirdim.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker