17 Ocak 2008 Perşembe

SUPANGLE


Canım o kadar çok tatlı istemişti ki aklıma ilk gelen supangle oldu. Eminim ki, asıl supangle tarifi böyle değildir ama evdeki malzemelerle, basit, hemen yapılabilecek bir tarif uygulamak istedim ve ortaya bu çıktı. Umarım beğenirsiniz.
Malzemeler:
- 1 lt süt
- 1 paket kakaolu puding
- 1 paket kakaolu cream-ole
- Hazır kakaolu kek
- Ceviz
Yapılışı:
Pudinginizi tarifindeki süt miktarıyla pişirin. Piştikten sonra soğumaya bırakın. Bir yandan. cream-ole yi de tarifindeki süt miktarıyla çırpın. Soğuyan puding ile cream-ole yi güzelce mikserle çırpın. Kaselerin dibine istediğiniz miktarda kek kırıklayın. Üzerine puding ile cream-oleli karışımı dökün. Süsleme amaçlı olarak isterseniz tekrar en üste kek kırıklayıp dövülmüş ceviz serpebilirsiniz.
Afiyet olsun...

5 yorum:

Saliha dedi ki...

MMM ELLERINE SAGLIK BETULCUM...COK SEVILEN BIR TATLIDIR YA:)

ebruakin dedi ki...

Selamlar Betül Hanım,
Şeker hamuru ile ilgili bilgi istemişsiniz.
Anlatımımı beğenmenize çok sevindim. Dilerim size de bir faydam dokunur. :)

Öncelikle, imkanınız varsa, bir yerlerden, az da olsa şeker hamuru almanızı tavsiye ederim. Olması gerektiği kıvamı anlamanız için yardımcı olacağını düşünüyorum. Ama şart da değil tabii.

Hamurun içine koyduğunuz malzemeler çok kuru. Bunlarla nemli bir hamur yapmanız imkansız nerdeyse. Ayrıca su da mı ekliyorsunuz?

Madem malzemeleriniz var, benim tarifimle denemenizi tavsiye ederim.

Hamuru yoğururken kesinlikle nişasta eklememelisiniz. Bu çatlamasının en büyük nedeni olmalı. Ben genellikle hamuru kıvamına gitirip dinlendirdikten sonra, tezgaha pudra şekeri serpip açıyorum. Ama tezgaha pudra şekeri yerine nişasta da sepilebilir. Ama hamurun içine kesinlikle nişasta karıştırmamalısınız. Kıvamını tutturmanız kesinlikle mümkün olmaz.

Normal şeker hamuru tarifi olarak verdiğim tarif, pastaları kaplamak için kullanılıyor. Çiçek gibi, değişik figürler gibi, daha fazla elastikiyet gerektiren çalışmalar için gumpaste yani modelleme hamuru gerekli. Gumpaste tabii yenebiliyor. :)
(Gumpaste, şeker hamurunun çok az margarin ve tylose-c eklenmiş hali oluyor ve bu hamur çabuk sertleştiğinden, pasta kaplamak için uygun bir hamur değil.)

Başka sormak istediğiniz bir konu varsa seve seve yardımcı olmaya çalışırım.
Size şimdiden kolay gelsin.
Supangle çok iştah açıcı. Ellerinize sağlık.
Sevgiler...

ebruakin dedi ki...

Tekrar selamlar Betül Hanım,
Profilinizi görüntüleyemediğimden, hangi ilde yaşadığınızı bilmiyorum ama, şeker hamurunu ve dilediğiniz diğer malzemeleri
www.pastamalzemeleri.com
sitesinden 14 ytl + kdv + kurye ücreti ile de sipariş edebilirsiniz. Gerçi bence 14 ytl bile bu hamur için çok pahalı. :) Ana malzemesi pudra şekeri ve toptan aldığınızda kilosu 2-3 ytl civarı. Siz şeker hamuru almadan bir kez daha deneyin bari. :)
Tylose-c bu sitede yok bildiğim kadarıyla ama o olmadan da yapabilirsiniz emin olun. Hele başlangıç için normal hamurla denemeler yapın bence. Bir arkadaşım var adı Burcu, kendisi figürleri ve çiçekleri normal şeker hamuru ile yapıyor.
Adresi;
www.chaplincafe.blogcu.com
Onun yazdıklarından da çok faydalanacağınızı düşünüyorum.

Boya için ben hep jel olanlarından kullandım. Onları kullanırken de çok küçük bir şeker hamuruna boyayı ekleyip, istediğiniz renkten bir ton koyuyu elde ediyorsunuz, sonra hamurun tamamına onu yediriyorsunuz.
Burcu toz boya kullanıyor, ona nasıl kullandığını sorarım.

Tylose-c isterseniz de bana yazın, size gönderirim.
Kolaylıklar diliyorum.
Sevgiler...

ebruakin dedi ki...

Betül Hanım'cığım,
Burcu toz boya kullanımı ile ilgili sorunuza cevaben;
chaplincafe: 1-2 damla su koyuyorum...hamurun üzerine boyayı döküp sonra su damlatıyorum Ebrucum
demiş. :)
Sevgiler...

ebruakin dedi ki...

Tekrar selamlar Betül Hanım,
Oğlunuza çok üzüldüm. Daha iyi olduğunu yazmışsınız. Dilerim en kısa zamanda siz de, oğlunuz da eski sağlığınıza kavuşursunuz.
Pastacılık keyifle yapılabilecek birşey gerçekten.
Herşey yoluna girdiğinde denersiniz inşallah.
Benim de her türlü yardıma hazır olduğumu unutmayın.
Görüşmek dileğiyle.
Sevgiler...

Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker